Frakt och leverans

LEVERANS
Leverans kan endast göras till adresser i Sverige och Danmark.
Det är CTI Party som står för vilken transportör, som står för leveransen, detta oavsett din önskan på ordern. Skickas varan direkt från en av våra leverantörer så används en av våra leverantörers fraktbolag. Du kommer i förekommande fall att informeras om valet. Att leveranstiden efterlevs kräver att parterna uppfyller avtalad leverans. CTI Party tar inget ansvar för försenad leverans, som kan spåras tillbaka till DHL, DPD, Post Danmark, Danske Fragtmænd, Schenker, GLS eller 4.fraktfirma (se ovan) samt yttre och oförutsägbara faktorer. Köparen får inte heller häva avtalet på denna grund. CTI Party kan inte hållas ansvariga för väntan eller inkomstbortfall pågrund av förseningar. Det ovanstående följer svenska allmänna regler.

Leveranstid:
Leverans av varor på lager kan ske alla helgfria vardagar - beställs lagervaror innan kl. 13.00 måndag till fredag, sker leverans 2 - 3 dagar efter. Men var uppmärksam på att några orter kan ha något längre leveranstid än normalt, beroende på vart i landet man bor. Den på CTI Party angivna leveranstiden är av vägledande karaktär, men försöks naturligvis att efterhållas. Leveranstiden för övriga varor är beroende på lagersituationen hos våra leverantörer. Skulle varan vara slut i lager så blir du kontaktad via mail. Vi vill göra dig uppmärksam på att under perioden då vi är överbelastade kan det uppstå sväningar i leveranstiden.
Priserna gäller i mån av tillgänglighet och varor i restorder. Om en produkt får en förlängd leverans eller restnoteras så har du alltid möjligheten att avbryta beställningen.
98% av alla våra ordrar skickas från vårt lager inom 24 timmar
DET ÄR VÅRT MÅL ATT ALLA VAROR SKA LEVERERAS INOM MAX 3 DAGAR EFTER ATT VI HAR MOTTAGIT ORDERN!

Transportskada:
Vid leverans undertecknats det för mottagandet och att varorna tas emot utan synliga transportskador. Om förpackningen är bruten och/eller skadad ska du undersöka så att inte varan är skadad. Om varan är skadad, VÄGRAR DU ATT HÄMTA UT DEN - VIKTIGT, DU SKA INTE HÄMTA UT VARAN. Schenker tar då tillbaka den som en retur och du får en ny vara utskickad utan några omkostnader. Vid alla tillfällen när förpackningen är skadat ska det skrivas en fraktsedel.
Momsfritt: Vi vill göra dig uppmärksam på att du själv ska söka stämpling av din faktura hos tullmyndigheten. Stämplad faktura skickas därefter till oss och vi betalar därefter momsen i retur vid nästa kvartalvis momsdeklaration.
Servie/RMA Utomlands: Till utlandet har vi inte någon möjlighet för service - service garanti kan endast ge i Sverige. Tur/Returfrakt till och från Sverige görs på egen bekostnad.

Frakt = 95 kr
Vi sänder endast via DB Schenker vilket innebär att:
Privatpersoner hämtar sin order på angivet serviceställe (avi kommer per post)
Företag får sin order levererad till angiven adress.


Tillbaka till toppen