ctiparty.se

Nu när underhållnings- och eventindustrin står inför en nystart efter coronapandemins framfart, finns stora möjligheter för dig som vill göra dig ett namn i klubbvärlden. Gamla aktörer har försvunnit under pandemiåren och gjort plats för nya. Nu är det din tur! Börja planera ditt segertåg redan nu, så ligger klubbhösten framför dina fötter och ber efter mer.

Folk vill ut och dansa nu när de äntligen får. Och som alla klubbintresserade vet är inte ett ångande dansgolv något som uppstår av sig självt. Bakom kulisserna på varje bra nattklubb springer klubbarrangörerna benen av sig för att se till att just den här kvällen blir ”den bästa kvällen i livet” för alla gästerna där ute vid bardiskar och på dansgolv.

I arbetet med klubben behöver du först boka lokal. Du måste ha ett datum, en tid och en plats. Sedan är det allra viktigaste att du får dit folk. Satsa på att marknadsföra i så många kanaler som möjligt, både sociala medier och epostmarknadsföring på samma gång. Gärna i kombination med gammal hederlig marknadsföring som affischer och flyers, för att få till den härliga nittiotalskänsla den retroälskande klubbpubliken så gärna vill ha.

Bygg upp en hype

Självklart ska du som aspirerande klubbdrottning även se till att bygga upp ett gigantiskt socialt nätverk. Använd sommaren till att träffa så många människor du bara kan, och prata gärna vitt och brett om dina planer inför klubbhösten. Att bygga upp en hype har alltid och kommer alltid vara nästan lika viktigt som att faktiskt leverera på den hypen när klubben väl är i gång.

Ta inspiration från dina föregångare i fältet. Läs alla reportage du kan komma över om äldre generationers klubbdrottningar som Alexandra Charles och Rebecca & Fiona. Eller som i Dagens Nyheters reportage om de som regerade över Stockholms klubbscen 2014, där Lindqvist, Amin och Skarsgård lyfter både åldersfixering, bortskämda gäster och allt fantastiskt roligt du får vara med om som nattklubbschef.

Dansa, dansa

Du kommer märka ganska snart att det är ett hårt jobb att vara nattklubbsdrottning. Att driva klubben är en helt annan sak än att besöka den. Men du får inte glömma bort att ha roligt också! Som ansvarig för verksamhet och säkerhet är det viktigt att du inte försvinner in i festen själv, men du ska absolut vara närvarande på dansgolvet. Din person och personlighet kommer nämligen vara en viktig del av klubbens varumärke, så det är viktigt att du syns och att du ser ut att ha roligt.